De Club
Jacht
Huisvesting & verzorging

Jacht:

Wie denkt aan roofvogels denkt ook aan jacht. Ook in onze club zitten leden die met hun vogels jagen. Hierbij wordt het natuurlijk gedrag van roofvogels dicht benadert en vraagt ook een heel goede conditie van je vogel. Tijdens de jacht krijg je ook de mooiste vluchten te zien en wordt je beloont voor je werk en tijd dat je in je vogel steekt.

click to enlarge

Kraaienjacht met wijf gier- x slechtvalk.

click to enlarge

Om een valk in goede conditie te krijgen maak je het best gebruik van een kite. Dit is een vlieger waar een loer is aangebonden en de valk moet dan hoogte nemen om de loer te slagen. Hiermee kun je je valk leren om hoogte te nemen en daar aan te wachten tot hij een prooi ziet.

Geregeld worden er ook St-Hubertusvieringen gedaan. St-Hubertus is de patroonheilige van de jacht en tijdens deze vieringen worden de jachtvogels gezegend en hoopt men op een goede jacht.

HRV is jaarlijks te gast op de St-Hubertusbiering in Overwinden (Landen). Na de mis was er een hondenwandeling. Onderweg hielden zij stand voor een kleine vliegdemonstratie.

Foto's vind je op www.landen-online.be